تهران ، صنعتي شريف و اميرکبير برترين دانشگاه هاي ايران
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 22
نویسنده : مولوی
رئيس مرکز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري نتايج رتبه بندي دانشگاه هاي کشور را اعلام کرد و گفت: بعد از قرار گرفتن اسامي دانشگاه ها در سايت رتبه بندي توسط معاونت پژوهشي و فناوري وزارت علوم تحقيقات و فناوري، 10 دانشگاه به مجلس معرفي مي شوند تا از بودجه ويژه براي رشد و پيشرفت آموزشي و پژوهشي خود استفاده کنند.

به گزارش مهر، دکتر جعفر مهراد در حاشيه اولين همايش ملي مديريت پژوهشي و فناوري کشور در سالن اجلاس سران کشورهاي اسلامي با اعلام اين خبر اظهار داشت: از بين 70 دانشگاه وزارت علوم که در اين رتبه بندي شرکت کردند دانشگاه تهران رتبه اول ، صنعتي شريف رتبه دوم، دانشگاه صنعتي اميرکبير رتبه سوم، علم و صنعت رتبه چهارم، تربيت مدرس رتبه پنجم و دانشگاه شيراز رتبه ششم را کسب کردند.

وي افزود: همچنين از بين 43 دانشگاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي 30 دانشگاه در اين رتبه بندي شرکت کردند که علوم پزشکي تهران رتبه اول، شهيد بهشتي رتبه دوم، شيراز رتبه سوم، تبريز رتبه چهارم و علوم پزشکي اصفهان رتبه پنجم را بدست آوردند.

رئيس مرکز منطقه اي اطلاع رساني با ابراز تأسف از اينکه واحد علوم، تحقيقات، بزرگترين واحد دانشگاه آزاد اسلامي در اين رتبه بندي شرکت نکرد و مي توانست با شرکت در اين رتبه بندي اثر مثبت و مؤثري بر جاي بگذارد، گفت: از بين 171 واحد  دانشگاه هاي آزاد اسلامي که در اين رتبه بندي شرکت کرده اند، رتبه اول واحد تبريز، رتبه دوم واحد تهران مرکزي، رتبه سوم واحد کرج  و رتبه چهارم را واحد تهران شمال کسب کردند.

وي افزود: بيش از 50 درصد از امتيازاتي که دانشگاه ها در اين رتبه بندي کسب کرده اند از شاخص هاي A1 و A 2 که  مربوط به حجم پژوهش است، مي باشد.

مهراد همچنين از مأموريت ايران در رتبه بندي دانشگاه هاي جهان اسلام در سال 2011 خبر داد و  گفت: در مسابقه علمي آوريل 2011 بعد از تصويب وزراي آموزش عالي کشورهاي اسلامي در خصوص شاخص هاي رتبه بندي، ايران به مأموريت پايگاه استنادي علوم جهان اسلام و ترکيه به مأموريت سسريک، مرکز آمار و آموزش و تحقيقات آيسسکو در آنکارا اين رتبه بندي را بر عهده خواهند داشت.

وي افزود: بعد از اين رتبه  بندي، 20 دانشگاه برگزيده و به بانک توسعه  اسلامي براي استفاده از بورس اين بانک معرفي مي شوند.

رئيس پايگاه استنادي علوم جهان اسلام با تأکيد بر حضور فعال دانشگاه هاي ايران در اين رتبه بندي گفت: حجم توليد علم، پذيرش دانشجويان و اساتيد خارجي در دانشگاه ها نسبت دانشجو به استاد بر طبق استاندارد 1 به 18، اعزام دانشجو به خارج از کشور و تحصيل مدرک  PHD از جمله راهکار هاي موفقيت در رتبه بندي دانشگاه هاي جهان اسلام است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: